Select Page

Privacyverklaring

Laatst bijgewerkt: 21 september 2020

Ik hecht waarde aan jouw privacy. Natuurlijk, want als ik niet zorgvuldig met jouw gegevens om zou gaan, zou ik niet bepaald een goede Inbound Marketing consultant zijn. Op deze pagina vertel ik je  welke gegevens ik precies verzamel op mijn website, hoe ik dat doe en waarom ik dat doe.

 

Cookies

Ik heb een aantal scripts op mijn website draaien die cookies achterlaten op jouw computer. Die cookies zorgen ervoor dat jij, als je mijn website in de toekomst nogmaals bezoekt vanaf dezelfde browser, geïdentificeerd wordt als dezelfde ‘persoon’. Ik zie daarmee niet wie jij bent, hoe je heet, of dat je je saus liever op of naast je eten hebt, tenzij je me deze informatie zelf hebt gegeven door middel van een formulier, en dan alleen binnen specifieke applicaties (zie uitleg per cookie hieronder). Wel kan ik bijvoorbeeld zien welke browser je gebruikt, of je mijn website bezoekt vanaf een computer of een smartphone, en vanuit welke plaats in Nederland (of in het buitenland) je dat hebt gedaan. Ik zie dat alleen als een getal, bijvoorbeeld dat in de afgelopen 3 maanden 600 mensen uit Amsterdam mijn website hebben bezocht vanaf een smartphone, en nooit met persoonlijke informatie erbij.

Ik gebruik die informatie om mijn website te optimaliseren. Als ik weet dat ik veel bezoekers heb vanaf een smartphone, kan ik bijvoorbeeld content ontwikkelen die makkelijk te consumeren is vanaf een smartphone. Op dit moment (zie datum van laatste aanpassing bovenaan) heb ik de volgende cookies in gebruik:

 

Google Analytics

Hiermee kan ik analyseren hoe men mijn site gebruikt. Welke pagina’s worden het meest bekeken, wat zijn de pagina’s waar ze daarna naartoe gaan, en vanuit welke kanalen komen mensen op mijn website terecht? Ook analyseer ik hiermee hoe goed mijn website presteert als het gaat om conversie. Ik kan bijvoorbeeld zien hoeveel bezoekers van de landingspagina voor mijn Inbound Marketing gids deze ook daadwerkelijk downloaden. Zo weet ik of die pagina goed is ingericht of voor verbetering vatbaar is. Deze cookie wordt altijd geladen, ongeacht of je cookies accepteert of niet.

Mocht je mijn website 24 maanden lang niet meer bezoeken, dan wordt het cookie van Google Analytics automatisch verwijderd, als je dit niet al handmatig hebt gedaan.

 

Facebook Pixel

Ik gebruik Facebook advertenties om bezoekers naar mijn website te trekken. De Facebook Pixel helpt me hierbij op twee manieren:

1) Klik jij op een van mijn advertenties, dan houdt Facebook bij of jij in dezelfde sessie de pagina bezoekt die ik heb aangemerkt als de ‘succespagina’ van dat bezoek. Dat is de pagina waarvan ik hoop dat jij erop uitkomt, bijvoorbeeld de bedankpagina na mijn boekingspagina voor een strategiesessie. Bezoek je die pagina niet, dan is dat voor Facebook een signaal om jou zogenaamde ‘remarketing’ advertenties te tonen. Dit zijn advertenties die pogen om jou, na je eerste bezoek, alsnog een sessie te laten boeken. Uiteraard doe ik mijn best om de inhoud van die advertenties altijd van waarde te laten zijn voor jou, en wil ik niet alleen maar verkopen verkopen verkopen.

2) Facebook bouwt ook zogenaamd ‘publiek’ op, op basis van mijn advertenties. Ik kan bijvoorbeeld advertenties laten zien aan mensen die wat betreft Facebookprofiel lijken op de mensen die mijn advertenties ‘succesvol’ afronden. Dat wil zeggen dat ze op de pagina terechtkomen waarvan ik hoop dat ze erop terechtkomen, bijvoorbeeld een bevestigingspagina na mijn boekingspagina. Facebook kijkt dan naar bijvoorbeeld jouw likes, de groepen waar je onderdeel van bent en ander gedrag dat je op Facebook vertoont, en zoekt Facebookprofielen op die daar op lijken. Zij krijgen dan dezelfde advertenties voor mijn website te zien.

Ik zelf kan niet zien vanaf welk Facebookprofiel je mijn website hebt bezocht, noch enige informatie op dat profiel.

 

LinkedIn Insights

LinkedIn Insights is een cookie die dezelfde functie vervult als de Facebook Pixel, maar dan voor advertenties op LinkedIn. Hij is wat beperkter in de functionaliteiten en inzichten die het mij verschaft, maar in grote lijnen is hij ook bedoeld om mij te helpen bepalen welke advertenties het beste presteren.

Ook bij LinkedIn kan ik niet zien vanaf welk LinkedIn-profiel je mijn website hebt bezocht, nog enige informatie op dat profiel.

 

ActiveCampaign

ActiveCampaign is het programma dat ik gebruik om geautomatiseerd e-mails te versturen. Dit programma zorgt er bijvoorbeeld voor dat jij mijn e-mailcursus in de mail ontvangt als je het formulier hiervoor invult. Dit programma meet ook jouw gedrag op mijn website uit. Wanneer jij een formulier op mijn website invult, wordt dit gedrag gekoppeld aan de gegevens die je hebt ingevuld. Dit helpt mij om te bepalen of jij voor mij een ‘waardevolle lead’ bent. Als ik bijvoorbeeld zie dat jij in de week nadat je een formulier hebt ingevuld nog 6 keer op mijn website bent geweest, dan is dat voor mij een signaal dat je wellicht wel wat meer wilt weten. Of als je geen interesse toont in mijn e-mails, is dat voor mij een reden om je (automatisch, na enkele maanden van inactiviteit) uit te schrijven. Want ja, dat is goede Inbound Marketing.

Gegevens

Ik heb op mijn website enkele formulieren staan waar je gegevens achter kunt laten. Deze gegevens worden opgeslagen in een aantal databases, en gebruikt om een aantal dingen mee te doen. Welke databases gebruik ik?

 

ActiveCampaign

Vul je een formulier in op mijn website, dan komen je ingevulde gegevens terecht in ActiveCampaign. Dit programma gebruik ik voor een aantal zaken. Ten eerste sla ik hier jouw gegevens op voor administratieve doeleinden. Zo weet ik wie mijn leads zijn en wie mijn klanten, en hoe ik hen kan bereiken. Ik gebruik ActiveCampaign ook om jou bijvoorbeeld de bevestigingse-mail te sturen met een stuk content dat je hebt aangevraagd, zoals mijn gids ‘De bouwstenen van Inbound Marketing’. Om die e-mail te personaliseren, wordt naast je e-mail bijvoorbeeld ook je voornaam gebruikt. Ik gebruik uiteraard alleen de gegevens die je invult, want meer gegevens heb ik voor deze doeleinden niet. Tot slot verstuur ik via ActiveCampaign regelmatig nieuwsbrieven en andere content. Heb je je voor deze content ingeschreven, dan ontvang je deze. Je kunt je ook op ieder moment weer uitschrijven voor deze e-mails, door middel van de link onderaan de e-mail.

Heb je een aantal maanden geen activiteit vertoond op mijn communicatie, dan word je automatisch uitgeschreven. Zo houd ik mijn database schoon.

 

Calend.ly

Je kunt je op mijn website aanmelden voor een kennismakingsgesprek. Dit doe je door zelf een tijdslot in te plannen met Calend.ly. Je laat hierbij enkele gegevens achter, waaronder je naam, e-mailadres en telefoonnummer, en wat gegevens over je bedrijf. Calend.ly gebruikt je e-mailadres om je een bevestiging van je afspraak te sturen. Je telefoonnummer gebruik ik om jou te bellen om de strategiesessie te doen. De andere gegevens gebruik ik om me voor te bereiden op de strategiesessie.  

Gegevens inzien of verwijderen

Wil je op enig moment de gegevens die ik van jou heb, inzien of verwijderen, dan kan dat. Stuur in dat geval even een e-mail naar bob@elemental-marketing.nl, met het e-mailadres dat je hebt gebruikt op mijn website. Ik ben verplicht om binnen een maand aan dit verzoek te voldoen. Uiteraard zal ik het e-mailadres waarmee je een verzoek tot verwijdering indient niet opslaan. 

Privacyverklaring & Cookie-info
Algemene Voorwaarden

Copyright 2020 - Alle rechten voorbehouden

Marketing MacGyver is mijn merk. Mijn eigenlijke bedrijf heet Elemental Marketing en is geregistreerd bij de KvK onder nummer 70663831