Select Page

Klaar om je marketing te systematiseren?

Mooi! Dan leg ik je uit hoe ik werk. Gelukkig is dat heel eenvoudig. Ik ben graag zo transparant als maar kan. Ik geef je daarom van tevoren de stappen die je samen met mij doorloopt, zodat je precies weet waar je aan toe bent. Lees verder, dan vertel ik je hoe we samen die ultieme uitkomst van voorspelbare en gesystematiseerde leadgeneratie gaan bouwen!

Stap 1: Boek een gesprek

Voor we aan de slag gaan wil ik eerst met je praten. Zo leren we elkaar even kennen, en kun je me vertellen over je marketing-uitdagingen. Dat vertelt mij of ik jou kan helpen of niet, en jij kan dan bepalen of je de volgende stap wilt zetten. En natuurlijk ontdekken we of het klikt. Ook niet onbelangrijk!

Deze call is GRATIS. Het duurt 15-30 minuten, en je boekt hem direct in mijn agenda met de button hieronder.

Stap 2: Marketing Road Map

Het mooie van een bewezen proces is dat je het telkens opnieuw op dezelfde manier kunt uitvoeren, en dezelfde geweldige resultaten kunt behalen. Maar dat betekent niet dat elke situatie hetzelfde is! Jouw vervolgstappen zijn uniek voor jou. Ze zijn afhankelijk van je product, markt, beschikbare resources en je progressie als onderneming.

Daarom maak ik voor ieder project dat ik doe een gepersonaliseerde Marketing Road Map voor jouw bedrijf. Ik verzamel alle relevante data uit je bedrijf en alayseer deze. Ik spreek met alle stakeholders in je organisatie en bestudeer je processen. Het resultaat is een volledig gepersonaliseerde road map, die bestaat uit:  

 

Content-strategie review

Een datagedreven review van je bestaande marketing-activiteiten en hoe je die verbetert.

Tech stack review

Een evaluatie van en aanbevelingen voor je marketing tech stack. De tools en hoe je die het beste gebruikt.

Risico's en kansen

Inzicht in de risico’s van je huidige aanpak en de kansen die je onbenut laat, plus hoe ze te vermijden en te verzilveren.

Team-advies

Advies over wat voor expertise je zou moeten aannemen of inhuren om je marketing-motor draaiende te houden.

Road map

Een stap-voor-stap road map om je activiteiten te sturen en als stok achter de deur op je reis.

Presentatie

Een presentatie aan jou en andere key stakeholders van de gehele road map. Ideaal om je management te overtuigen.

De investering voor de Marketing Road Map is €2500.

Na deze sessie heb je twee opties. Of je neemt het zoals het is en gaat er zelf mee aan de slag. Helemaal prima. Als jij ermee bent geholpen, des te beter. Of we maken het echt af: we gaan samen aan de slag om jouw voorspelbare inbound marketing systeem te bouwen.

Stap 3: Aan de slag!

Een plan is leuk, maar resultaat krijg je door dingen te doen! Dit is waar de meeste marketing teams de mist in gaan. Belangrijke zaken raken achterop omdat de dagelijkse gang van zaken het overneemt. Of ze weten niet waar ze moeten beginnen en proberen te veel tegelijk te doen. Hoe dan ook, je moet iemand hebben die de touwtjes in handen neemt en de juiste koers blijft bevaren. Dat is precies waar ik je mee help.

Dat kan op twee manieren:

Done with you

€2000/maand

Met Done with you word ik jouw ‘Head of Marketing Automation’ en neem je marketing team bij de hand. We nemen de road map en zetten die om in hapklare uitvoerbare brokken, één hap tegelijk. 

 

Hoe werkt het:

  • Ik begeleid en laat zien hoe het moet, jij/jouw team voert uit.
  • We komen elke twee weken bij elkaar.
  • We werken ‘scrum-like’: elke twee weken is een sprint. We maken een Trello-bord met een backlog van taken. 
  • Na elke sprint evalueren we de vooruitgang en bereiden we de volgende sprint voor. 
  • Ik review met plezier een stuk copy, of demonstreer graag een stukje implementatie, maar mijn hoofdrol is om jou/je team aan de gang te houden en de resultaten te waarborgen.

 

Perfect als…

  • je weinig kennis en ervaring in huis hebt en een senior persoon zoekt die jou/je team begeleidt.
  • je de kennis en expertise al doende in je organisatie wilt borgen.
  • je een stok achter de deur nodig hebt.

Done for you

€15.000

Bij Done for you neem ik de boel over. Nee, echt. Je geeft me de spreekwoordelijke sleutel tot de stad en laat mij en een team handgekozen experts ons ding doen. Alles dat jij hoeft te doen is barrières wegnemen en inhoudelijke input te leveren over jouw markt en organisatie.

 

Hoe werkt het:

  • Ik neem een copywriter en ads specialist mee.
  • We doen een sessie van een halve dag om jouw ideale klant en klantreis kristalhelder te krijgen.
  • Mijn team en ik bouwen, lanceren en tweaken jouw inbound marketing machine tot hij resultaten genereert: gekwalificeerde afspraken in de agenda van je salesteam.
  • We implementeren super efficiënt, volledig volgens het proces. Geen moeilijke beslissingen voor jou.
  • Je ontvangt het systeem gebruiksklaar en inclusief handleidingen om er zelf mee te werken.

 

Perfect als…

  • Je bent of hebt maar één persoon of een heel klein team met tal van andere prioriteiten.
  • Je hebt geen interesse om elke beslissing te micromanagen. 
  • Je wilt je marketing automation een jumpstart geven.

Heb je meer vragen? Bekijk de veelgestelde vragen hieronder.

Zie je ons al samenwerken? Geweldig! Onthoud, de eerste stap is een kort gesprek inboeken in mijn agenda.

Veelgestelde vragen

 

Met welke marketing automation software werk je?

Maakt mij niet uit. Echt niet. Ik heb uitgebreide ervaring met Oracle Eloqua, Hubspot, Act-On en ActiveCampaign. Ik heb ook wel eens gewerkt met andere systemen als Sharpspring en IBM Silverpop. Natuurlijk heeft ieder systeem zo z’n eigenaardigheden, maar het zou me oprecht verbazen als ik geen resultaat wist te behalen omdat ik jouw systeem nog niet eerder heb gebruikt. Dat vormt voor mij geen obstakel. 

Daarnaast, een kern-idee van mijn systeem is dat het platform-agnostisch is. Ik ben er niet om je te leren op welke knopjes je moet drukken – ook al zal je dat waarschijnlijk onderweg ook wel leren – maar hoe je een inbound marketing systeem bouwt. De principes zijn hetzelfde ongeacht de software die je gebruikt.

Ik heb al marketing automation software. Is dat een probleem?

Nee hoor! Sterker nog, dat is meestal het geval voor de mensen die bij me komen. Mijn systeem is zo ontworpen dat het makkelijk te implementeren is, en niet afhankelijk van een schone lei. We bouwen gewoon naast wat je mogelijk al hebt draaien.

Ik heb al een strategie en zo. Kunnen we dat niet gewoon overslaan en systeem ABC voor me implementeren?

Dat kan ik, maar doe ik niet. Daar zijn een paar redenen voor. De belangrijkste is dat ik niet geloof dat dit de juiste aanpak is. Marketing automation is slechts een gereedschap, en is voor een goede werking sterk afhankelijk van een stevige inbound marketing strategie. In de afgelopen jaren heb ik tientallen B2B marketing teams juist hun kennis en uitvoerende kracht voor inbound marketing zien overschatten. Ze hadden geen sterke propositie, geen waardevol aanbod naar de markt, geen goede contentstrategie of geen ervaring met de uitvoering ervan. Zelfs de beste technische implementatie ooit gedaan, zal je niet redden als die dingen niet eerst stevig staan. En in mijn ervaring is dat maar zelden het geval.

Ik wil jou achterlaten met een marketing-machine waar je lyrisch over bent naar je collega’s, je netwerk, en zelfs je vrienden en familie. Dat kan ik niet als ik niet kan garanderen dat het hele systeem, inclusief het strategisch fundament, draait zoals het zou moeten.

Kan ik je niet gewoon per uur inhuren? Wat is je uurtarief?

Het voornaamste probleem met werken per uur, is dat het de focus van het hele project op de verkeerde dingen legt. Aan jouw kant geldt dat je het aantal uren tot een minimum wilt beperken, en waarschijnlijk dingen uit een eventueel voorstel wilt schrappen waarop je denkt te kunnen besparen. Aan mijn kant probeer ik juist zoveel mogelijk uren in een project te pompen als ik kan, want meer uur is meer omzet. En deze belangenverstrengeling hangt als een soort schaduw over het hele project, van meet af aan.

Laten we eerlijk zijn. Maakt het jou echt uit hoeveel tijd ik besteed aan de oplossing die ik je lever? Jij hebt een probleem dat je een bepaalde hoeveelheid – tijd, geld en/of energie – kost. Als ik dat probleem kan oplossen voor een acceptabel deel van die hoeveelheid, maakt het dan uit of ik daar 4 of 40 uur voor nodig heb?

Doe je zelf ook nog wat in de uitvoering?

Jazeker, ik vind het leuk om af en toe mijn handen uit de mouwen te steken. Ik ben geen consultant die je achterlaat met een hoog-over plan en geen idee hoe je het moet uitvoeren. Afhankelijk van hoe we samenwerken (zie de opties), ben ik op verschillende manieren hands-on betrokken. Op het ‘Done-with-you’ spoor redigeer ik af en toe wat copy of pak ik een deel van de implementatie op. Ik probeer dan altijd zoveel mogelijk uit te leggen aan je team, zodat je niet afhankelijk van mij wordt voor de uitvoering. Op het ‘Done-for-you’ spoor ben ik meer hands-on en neem ik de systeem-architectuur voor mijn rekening. Dat wil zeggen, ik implementeer je marketing automation, landingspagina’s, e-mails, enzovoorts, en zorg voor de koppeling met verkeerskanalen en andere tools. Omdat ik gebruik maak van bewezen templates en systemen, gaat dit allemaal lekker efficient.

We zijn een marketingbureau en hebben tijdelijk wat extra slagkracht nodig. Kun je ons helpen?

Ik werk wel eens samen met bureaus om ze in drukke tijden te helpen, of om inbound marketing expertise te ontwikkelen in de organisatie. Dit is wel sterk afhankelijk van mijn beschikbaarheid. Het makkelijkst is om even een gesprek in te boeken en me te laten weten hoe het zit in de opmerkingen bij je boeking. Dan weet ik van tevoren hoe of wat en nemen we dat als uitgangspunt.

Kan je me helpen een marketing automation systeem te kiezen? Welke is het beste?

Jazeker, de juiste keuze maken voor een systeem is onderdeel van het proces. Er is geen eenduidig antwoord op de vraag welk systeem het beste is. Dat is helemaal afhankelijk van de omvang van je bedrijf, je markt, je activiteiten, je business model, enzovoorts. Ik heb over dit onderwerp een artikel geschreven dat wellicht handig is voor je.

Privacyverklaring & Cookie-info
Algemene Voorwaarden

Copyright 2020 - Alle rechten voorbehouden

Marketing MacGyver is mijn merk. Mijn eigenlijke bedrijf heet Elemental Marketing en is geregistreerd bij de KvK onder nummer 70663831